info@gumikell.hu +36 30 227 6161
Frissítve: 2018-04-20 16:07:36





  • Gumiabroncs

    Méret
    / R
    Gyártó

    Nyári gumi
    Téli gumi
    Négyévszakos
    Személy
    Kisteher
    Off road (4x4)
    Defekttűrő

  • Teher- agró gumik

  • Motorgumik

Lemezfelni kereső

Márka:

Momo Momo alufelni konfigurátor

Márka:

Két féle méretben tesztelt idén az ADAC német autóklub.

185/60R14 82H

A 185/60R14 82H a kis-közepes kategóriájú autók gumiabroncs méretében a Continental PrémiumContact 5 végzett az élen holtversenyben a Goodyear EfficientGrip Performance-szel és a Nokian Line-nal amely másik két abroncsnál lényegesen kevésbé kopik. A fenti abroncsokon felül a még 3-man fértek be a jó kategóriába, de a közepesek első fele sincs sokkal lemaradva, általában a nedves úton való tapadásuk húzta le őket. a közepesek kategóriájában a Michelin Energy Saver+ és a Pirelli Cinturato P1 Verde a két nagy kilométer zabáló kettőjüknek jóval hosszabb a futásteljesítménye, mint a vetélytársaké.

A teszt alapján a legtartósabbnak a Kumho KH27 Ecowing ES01 ám vizes úton való tapadása annyira rossz, hogy csak elégséges értékelést kaphatott az értékelési szabályok értelmében. Nála is rosszabb minősítéssel végzett a Matador MP1melyre olcsósága sem lehet mentség, mert hasonló ársávban sokkal jobb abroncsok vannak a piacon.

185/60R14 ADAC nyári gumi teszt

205/55R16 91V

205/55R16 a középkategóriás autók gumiabroncs mérete.Ebben a méretben fölényes győzelmet aratott a Michelin Primacy 3 elsősorban kiemelkedő futásteljesítménye alapján. A 6 fős élmezőnyben nincsenek különösebb meglepetések a már megszokott top-márkák versengenek egymással nagyon hasonló eredménnyel.

205/55R16 ADAC 2015 nyárigumi teszt

Újdonság az idei teszten, hogy négy gyártótól két-két típust vizsgáltak egy környezett tudatos ECO -abroncsot ill. a komfortosnak árult párját.

Külön kiemelték az ECO-párbaj vizes pályás ékút tesztjét, ahol 4-ből három ECO gumi csúnyán leszerepelt. A Michelin Energy Saver +, a Continental EcoContakt 5 illetve a Hankook Kinergy Eco mind méterekkel hosszabb fékutat produkál, mint a nem ECO párjaik.

A Bridgestone Ecopia EP001S ugyan hamarabb megállt, de a vizes aszfalton nyújtott összteljesítménye még így is rosszabb volt, mint a gyártó Turanza T001 nevű gumijáé. Bár ez az összehasonlítás már okafogyott , hisze a forgalmazó szerint már nem árulják az Ecopia EP001S-t.

A tesztek azt is bizonyították, hogy az abroncsokon a gyártók által a "mosógép" matricákon feltüntetett adatok nem egyszer köszönő viszonyban se voltak az ADAC méréseivel!

Érdemes még tudni, hogy a tesztek a megadott mellett legfeljebb egy-egy közvetlen méret szomszédra lehetnek iránymutatóak, más átmérőre semmikép !

Forrás>>