info@gumikell.hu +36 30 227 6161
Frissítve: 2018-10-21 10:07:34





  • Gumiabroncs

    Méret
    / R
    Gyártó

    Nyári gumi
    Téli gumi
    Négyévszakos
    Személy
    Kisteher
    Off road (4x4)
    Defekttűrő

  • Teher- agró gumik

  • Motorgumik

Lemezfelni kereső

Márka:

Momo Momo alufelni konfigurátor

Márka:

Melyik a legjobb és a legrosszabb nyári gumi?

Milyen abroncsokra ajánlott lecserélni a téli hidegben-latyakban jó szolgálatot tett téli gumi abroncsokat?
A vizsgálat egyik igen fontos szempontja a vízen mutatott viselkedés volt - a két nem megfelelő minősítést szerzett nyárigumi abroncs is itt bukott el.

Nagyon fontos vizsgálati szempont a vízen mutatott viselkedés - a két nem megfelelő minősítést szerzett abroncs is itt bukott el

Rebesgetik, hogy egyes német autós újságok csupán azért vesznek be külföldi gyártmányú modelleket az összehasonlító tesztekbe, hogy még kontrasztosabb legyen a német autók győzelme... Akár igaz, akár nem, a német autóklub, az ADAC 2011-es nyári gumi tesztjénél nem tapasztalható efféle elfogultság: a gyártói összetétel tekintetében teljes mértékben nemzetközi nyárigumi mezőny egyik tagja sem érdemelte ki a két pluszos sehr gut (=nagyon jó) minősítést.
A szakemberek két méretosztályt vizsgáltak; a 175/65 R14 T nyári gumikat kisautókhoz (pl. Ford Fiesta, Opel Corsa) ajánlják, míg a 195/65 R15 V jelű nyárigumi abroncsokat a kompakt- és középosztály számára (pl. Audi A4, Skoda Octavia, Volkswagen Golf). A mérési sztenderd a korábbról már ismert öt szempont alapján áll össze: a nyári gumi viselkedése száraz és nedves körülmények között, zajszint, fogyasztás (gazdaságosság), kopás. Lássuk a részleteket!

A kisebbik méretben összesen 17 abroncsot vettek nagyító alá, de csak

Kisautóra jó választás lehet a Michelin Energy Saver

egyetlen termék, a Dayton D110 bukott el, elsősorban a vízen nyújtott elégtelen teljesítménye miatt. Hogy érzékeltessük a különbséget, a végső győzelmet is megszerző Continental ContiPremiumContact 2 a vízen mért fékteszt során 58,3 méteres fékutat tudott felmutatni, míg az olasz Dayton abronccsal szerelt kocsinak 80,4 méterre volt szüksége a megálláshoz. A Dayton szárazon sem remekelt, utolsó előtti helyen végzett, gazdaságosság tekintetében viszont a középmezőnybe kapaszkodott fel, és kopásban toronymagasan első lett – ha már nem tapad, legalább jó sokáig tartson, tehetnénk hozzá némi iróniával. A legcsendesebb abroncs ebben a kategóriában a megfelelő minősítéssel zárt Pirelli Cinturato P1, és hiába nyert a Continental az Uniroyal RainExpert előtt, a még dobogós Michelin Energy Saver ugyancsak megnyugtató döntés lehet egy vásárlásnál. A nagy nevek közül némiképp betlizett a Fulda EcoControl, a Goodyear DuraGrip és a Dunlop SP StreetResponse - ezeket kivétel nélkül megelőzte a cseh Barum Brillantis 2 -, míg a Sava Perfecta, a Kleber Dynaxer HP 3, és a Debica Passio 2 csak elégséges bizonyítványt kapott.

Nagysebességű vizsgálat a tesztautóva

A 195-ösök táborában a 175-ösökhöz hasonlóan alakultak a minősítési arányok. 16 abroncsból itt is egyet meszeltek el a szakemberek, továbbá két elégséges, hat megfelelő, és hét jó eredmény született – a kiváló jelzőt egyik gyártó termékére sem mondták ki. A győztes, a Vredestein Sportrac 3 vízen az összes konkurenst maga mögé utasította, és mivel kiemelkedően gyenge pontjai nincsenek, a meggyőző összteljesítménye a dobogó tetejére repítette. Kopásban a svájci Maloya Lugano előzte meg, amely meglepetésre az élmezőnybe verekedte be magát, és csak vízen tudott picivel kevesebbet, mint a Vredestein – titkos tipp lehet bárki számára. A Michelin Energy Saver a középmezőnybe szorult: remek kopási mutatójára és relatíve csendes gördülésére a vízen mutatott viselkedés vetett árnyékot. A Pirelli Cinturato P1 és a Goodyear EfficientGrip egyaránt közepesnek mondható „megfelelő” minősítéssel rendelkezik. A teszt vesztese egyértelműen Chengshan CSR66, amelynél az ADAC szerint félrevezető az M+S jelzés, vízen katasztrofális, és nem sikerült vele végrehajtani a nagysebességű tesztet sem. Ehhez képest normál körülmények mellett szárazon nem rossz, a gördülési zaj és a fogyasztás ugyancsak nem ad okot kritikára, és kopásban még a Michelin Energy Saver-t is felülmúlja.

A teszteredmények letölthetők PDF formátumban:

Forrás>>