-
Gumiabroncs
-
Teher- agró gumik
Momo alufelni konfigurátor
Mi a közös a Koenigsegg Agera, a Gumpert Apollo és a Ferrari 458 Italia autókban? Mind a három, a világ legtekintélyesebb sportautóival együtt a Dubai Autodrome versenypályán tesztelte a világ valaha volt leggyorsabb szériagyártású abroncsát (1)— a MICHELIN Pilot Super Sportot. Az abroncsot, mely a 24 hours of Le Mans versenyre kifejlesztett technológiára épül.
A világ legértékesebb tesztvezetése?
A teszt pilóták igazán próbára tették a MICHELIN Pilot Super Sport abroncsot, melyet úgy terveztek, hogy tökéletes vezetési élményt, valamint még a legszélsőségesebb körülmények között is maximális biztonságot nyújtson. A lenyűgöző rajtkockán több mint 3,5 millió euró értékű megtestesült vezetési élmény várta a rajtot, mint például a Gumpert Apollo, a Ferrari 458 Italia és a Lamborghini Gallardo LP 560. A gumi teljesítőképességének határait súrolva és a teszt minden percét élvezve, a Koenigsegg Agera 390 km/h legnagyobb sebességet ért el.
Bizonyított teljesítmény
Melyek az extravagáns teszt eredményei? Elégedett mosolyok mindenfelé. A MICHELIN Pilot Super Sport minden más abroncsnál jobban tapad az úthoz. Különösen a szokásos határokat meghaladó igénybevétel esetén. Az abroncsok tesztelésekor a fékhatásra és az irányíthatóságra koncentráltak nagy sebességnél, száraz és nedves körülmények között. Közvetlen közelről megfigyelve látható, hogy az abroncs valóban kiválóan irányítható a kanyarokban(2). Ez nem meglepő, hiszen az abroncsot a Porsche, Ferrari, és BMW M mérnökeivel együtt fejlesztették ki, hogy maximális biztonságot, hatékonyságot, és hajtóerőt biztosítson.
Munkában a vegyészek
A MICHELIN Pilot Super Sport három, az endurance versenyeken már bevált technológiát egyesít annak érdekében, hogy javuljon az abroncs úttartása, fékezési képessége és általános biztonsági teljesítménye, még a legszélsőségesebb körülmények között is úgy, hogy közben az abroncs kiváló kilométer-teljesítményt is nyújtson.
Twaron Belt®
A MICHELIN Pilot Super Sport Twaron felhasználásával készült, melynek szakítószilárdság ötszöröse az acélnak. Ez biztosítja, hogy a központi bordázat sík és stabil maradjon. Megszünteti a vibrációt és jobb irányíthatóságot biztosít, még a legszélsőségesebb időjárási körülmények között is.
Kétkeverékes konstrukció
Ez az eredetileg versenyabroncsokhoz kifejlesztett műszaki újítás különböző gumikeveréket használ a futófelület bal és jobb oldalán. Az egyik keverék (korommal megerősített elasztomer, melyet kimondottan a 24 Hours of Le Mans versenyre fejlesztettek ki) száraz úton a nagyon éles kanyarokban javítja az irányíthatóságot. A másik keverék (egy legújabb generációs nagy tapadású elasztomer) a nedves úton való irányíthatóságot szolgálja és tökéletes általános biztonságot nyújt.
Variable Contact Patch 2.0
A repülőgép- és autóiparban használt legújabb digitális szimulációs szoftvereknek köszönhetően a nyomás és a hőmérséklet egyenletesen oszlik el az abroncs teljes felfekvési felületén. Bár a felület alakja kanyarodáskor változik, az úttal érintkező gumi mennyisége változatlan marad.
Ezt az abroncsot nyilvánvalóan arra tervezték, hogy biztosítsa, hogy kedvenc autóink a tőlük elvárható teljesítményt nyújtsák, mindig a lehető legnagyobb biztonság mellett. A MICHELIN Pilot Super Sport abroncs mögött annyi műszaki megoldás, szaktudás és a sport területén szerzett tapasztalat áll, hogy biztosra vehető, hogy sok tiszteletkör vár rá a jövőben.
(1) A leggyorsabb köridő száraz pályán. 2010-ben 245/40ZR18Y & 235/35ZR19Y méretű abroncsokon a TÜV által végzett tesztek alapján, 5 prémium kategóriás versenytárssal összehasonlítva (melyek az adott időpontban elérhetőek voltak a piacon).
(2) A legjobb száraz úttartás. 2010-ben 245/40ZR18Y & 235/35ZR19Y méretű abroncsokon a TÜV által végzett tesztek alapján, 5 prémium kategóriás versenytárssal összehasonlítva (melyek az adott időpontban elérhetőek voltak a piacon).
Forrás>