info@gumikell.hu +36 30 227 6161
Frissítve: 2018-05-25 22:07:37





  • Gumiabroncs

    Méret
    / R
    Gyártó

    Nyári gumi
    Téli gumi
    Négyévszakos
    Személy
    Kisteher
    Off road (4x4)
    Defekttűrő

  • Teher- agró gumik

  • Motorgumik

Lemezfelni kereső

Márka:

Momo Momo alufelni konfigurátor

Márka:

Gumiinfo

Mitől nyári gumi a nyári gumi?


Miért van szükség a nyári gumi felszerelésére?

Sokan nem veszik komolyan a gumiabroncsok cseréjét, pedig a téli és nyári gumiabroncsok teljesen különböző fizikai adottságokkal rendelkeznek...


tovább

Gazdaságosabb és megbízhatóbb gumiabroncsok ...


Gazdaságosabb és megbízhatóbb gumiabroncsok fejlesztése: a feladat megvalósítva

A gumiabroncsot egymással ellentétes teljesítmények összessége jellemzi. Ez az
oka annak, hogy a Michelin szünet nélkül dolgozik azon, hogy ezeket a különböző
teljesítményeket folyamatosan javítsa. A Michelin kiváló innovációinak révén
megfelel ennek a kihívásnak!

A gumiabroncs 5 alapvető tulajdonsága

 

 


tovább

Hová tegyük a kevésbé használtat ?


 

A téli szezon érkezésével mindenki előszedi a téligumi-szettet és felszereli a nyáriak helyére. Kevésbé kopott gumiabroncsok elől
A gumikra a gondosabbak általában felírják, vagy a gumis felírja, hogy a járművön hol volt, 
így láthatjuk a gumikon a JE, BH, … betűpárokat, ami nem más, mint a jobb első, bal hátsó, … 
stb. 
Ahogy a gumira rá van írva, szépen fel is kerülnek a gumik a jelölésnek megfelelő helyükre és 
mindenki elégedett. A legtöbb esetben fel sem merül, hogy esetleg ez így nem jó!
 
Ne szereljük minden alkalommal ugyanabba a pozícióba az abroncsokat.  

tovább

Hogyan hosszabbíthatja meg gumiabroncsai élettartamát?


Lapos gumi lerövidíti az abroncs élettartamát

Mindenki csak akkor szeretne új gumit vásárolni, amikor már feltétlenül szükséges. Milyen jó lenne, ha meg tudnánk hosszabbítani gumiabroncsaink élettartamát! Alábbi cikkünkből megismerheti a hosszabb élettartam 8 titkát.


tovább

Mi a súly index?


LI - Load Index - Súly index

A terhelési index az abroncs oldalán van feltüntetve. Egy szám, amelyhez tartozó terhelés aGumiabroncs jelölések következő táblázatban került összefoglalásra.

 

 


tovább

Mi is az a fűrészfog kopás?


 

Az autókon lévő gumiabroncsok használatuk során kopnak. Azonban nem mindegy, hogy milyen ez a 
kopáskép. Most nem arra gondolok, amikor például alacsony a nyomás és a futófelület külső és belső
vállrésze sokkal gyorsabban kopik, vagy amikor túlfújt a gumiabroncs és a futófelület középső része az 
intenzívebben kopott. Bizonyos esetekben előfordul, hogy a kopáskép olyan, amit oldalról nézve az 
abroncsot és a kezünket a futófelület szélén mindkét irányba végighúzva azt tapasztaljuk, hogy az egyik 
irányba sima, míg a másik irányba élesnek érezzük a gumiblokkok széleit. Ekkor úgynevezett „fűrészfog 
kopásról” beszélünk 
 

tovább

Mikor lehet defekttűrő abroncsot használni?


Az utóbbi években a világ nagy autógyártói közül egyre többen hanyagolniDEfekttűrő gumiabroncs metszete kezdik a hagyományos pótkereket, és új, az eddiginél praktikusabb megoldás kivitelezésére szólítják fel a gumiabroncs-gyártókat. A lényeg, hogy a jövőben olyan abroncsok kerüljenek a gépkocsira, amelyek mellett nem kell pótkerék, ugyanakkor egy defekt esetén – csökkentett tempóban – tovább lehessen haladni. A meghosszabbított mobilitási igényre a különböző nagy gumiabroncs-gyártók különféle módon reagáltak. A mobilitás fenntartására a Continental két különböző technikai megoldással lépett a piacra. Az első egy támasztóprofilos (erősített oldalfalú) biztonsági abroncs, az úgynevezett „Self Supporting Runflat Tyre” (SSR) abroncs, a második a Conti támasztógyűrűs (fémgyűrűs) biztonsági abroncs, vagyis a „Conti Supporting Ring (CSR) abroncs. Mindkét esetben elkerülhetetlen egy, a „gumiabroncs nyomásvesztésére figyelmeztető rendszer” (Tyre Pressure Mo-nitoring System = TPMS) beépítése, amely nélkül „defekttűrő” abroncsok nem szerelhetők fel.


tovább

Miből készül a gumiabroncs ?


A korszerű személygépkocsi gumi abroncsok alkotórészei különböző A gumiabroncs kémiai összetevői.összetételben, többféle
alkotóelemet tartalmaznak. Ezek a gumiabroncs mérete és fajtája (nyári gumi, téli gumi) szerint változnak.
1.Kaucsuk (természetes és szintetikus kaucsuk)
2.Töltőanyagok(korom, szilika, szén, kréta)
3.Merevitő anyagok(acél, rayon, nylon, poliészter)
4.Lágyito anyagok(olajok es gyanták)
5.A vulkanizáláshoz szükséges vegyi anyagok (kén, cink-oxid, különböző más vegyi anyagok)
6.Öregedést gátló és egyéb vegyi anyagok


tovább

Speciális jelölések


Michelin nyárigumi

M+S -Mud and Snow - Hóra sárra tervezett gumi nem feltétlenül téli abroncsot jelent

(AW) All weather/ 4S - Négy évszakos gumiabroncs

RF/XL/C - erősített, nagyobb terhelhetőségű kivitel

Dura-Wall - Megerősített oldalfalú off-road abroncs

FR/MFS - peremvédő 

(TL) Tubeles- tömlő nélküli kivitel

DSST/EMT/ROF/SSR/RunFlat/ZP/Seal/RFT/EXT - defekttűrő gumiabroncs, csak keréknyomás ellenőrző rendszerrel rendelkező gépkocsikhoz szerelhető

TWI (Tread Wear Indicator)  Ahatóságilag megengedett minimális 1,6 mm-es szintre beállított kopásjelző

MO - Mercedes kivitel

N0/N1/N2 - Porsche kivitel


*/M3 - BMW kivitel
 

RB/RBL/RW/BLT/BSL/BSW/OWL/ORWL/WLT - terepjáró gumik, oldalfal és feliratok típusa


tovább

Milyen a megfelelő profil mélység?


Törvényileg előírt profilmélység (TWI = Tread Wear Indicator)

A hosszirányú csatornákban található keresztbordák, amelyek 1,6 mm-es Téligumi, nyárigumi profilmélység ellenőrzésrendelkezésre álló mintázati mélységnél jelennek meg, jelzik a nyári gumik minimális profilmélységét. A téli gumi szintén rendelkezik ilyen  kopásszint jelzőkkel, melyek már 4 mm-es szintnél megjelennek, ugyanis egy téli gumi abroncsnál ez az a szint, amely alatt a téli körülmények között nyújtott teljesítmény már nem kielégítő, akár veszélyes is lehet.

A nyári és téli gumik kombinált felszerelése veszélyes és több európai országban TILOS!
 


tovább

Miért kell szelepet cserélni ?


Gumiabroncs cseréje esetén általában a szelepet is cserélik, ami igazán jutányos áron vásárolt biztonságot jelent.Az elöregedett szelep miatt leereszthet a gumi

A szelepek  ki vannak téve mechanikai hatásoknak , hőterhelésnek, UV sugárzásnak, és különböző vegyi folyamatoknak, ami azt eredményezi, hogy a gumi részek elöregszenek és nem tömítenek megfelelően.

Aki ezen az apróságon szeretne spórolni, könnyen úgy járhat, hogy dupla szerelési költséggel oldja meg abroncsai megfelelő tömítettségét

A szennyeződés, a por és a nedvesség menet közben a szelep finom belső szerkezetében könnyen sérülést okozhat, ezért a szelepsapkának műszaki szempontból alapvető szerepe van, mindig biztosan fel kell csavarni a helyére.


tovább

Mi a sebesség index, és mi a jelentősége?


Az abroncsok sebességi index szerinti  besorolását az Európai Unió kormányaGumiabroncs sebesség indexei végzi, minimális követelmények figyelembe vételével egy adott sebesség elérése és fenntartása kapcsán. Ez mit jelent as felhasználónak? Általánosságban, a magasabb sebességindex puhább gumikeveréket jobb úttartást eredményez.

Két fontos megjegyzés a sebességosztályokkal kapcsolatban:

Nem javasolt a megadott sebességindex felülbírálása és alacsonyabb sebességre alkalmas gumiabroncsok felszerelése. Ez nem megfelelő úttartáshoz és megbízhatatlan kormányzási tulajdonságokhoz vezethet. Ezzel szemben, ha jobb kanyarodási tapadást, jobb úttartást kívánunk, nem okozhat gondot, ha nagyobb sebességindexű abroncsot vásárolunk autónkra.

Soha ne szereltessünk autónkra különböző sebességindexű gumiabroncsokat. Ez komoly gondokat okozhat az autó irányításával, stabilitásával kapcsolatban.

Az alábbi listán felsoroltuk az egyes sebességosztályokat és a hozzájuk tartozó sebességindexeket .Kérjük, ne feledje, a sebességek tesztelt sebességek, nem javasolt utazósebességek.


tovább

Kinek jó megoldás a négy évszakos gumi?


Négy évszakos gumiabroncsot akkor érdemes választania, ha Négy évszakos gumi jelőlése

  • Egész évben ugyanazt a gumiabroncsot kívánja használni, nem tervezi külön nyári és téli garnitúra beszerzését
  • Télen, különösen rossz időben nem használja rendszeresen autóját
  • Általában inkább rövidebb távolságokon közlekedik
  • Nem, vagy csak ritkán vezet nagyobb sebességgel
  • Fontos szempont a gazdaságosság, de emiatt nem kíván lemondani a biztonságról

 


tovább

Mi mit jelent a hamarosan bevezetésre kerülő gumiabroncs cimkén?


Az Európai Parlament és a Tanács 1222/2009/EK rendelete a személy- és kisteherautó abroncsok Gumiabroncs címkecímkézéséről 2012 novemberében lép hatályba.

Az új rendeletnek köszönhetően a fogyasztók sokkal bővebb információt kapnak az abroncsok biztonságáról (fékezés nedves úton) és a környezetre gyakorolt hatásukról (gördülési ellenállás és külső zaj). 

A címke megjelenése ismerős lehet, hiszen ilyet használnak a háztartási gépek és újabban az új autók esetében is, de miért jó ez a fogyasztóknak?


tovább

Mik azok az "M+S" abroncsok?


Az "M+S" vagy "Mud and Snow" (sár és hó) abroncsokat speciálisan úgy alakították ki, hogy javítsák a gépkocsi teljesítményét sárban és friss,Sár és hó gumiabroncsok illetve olvadó hóban. Az "M+S" a gumiabroncsok futófelületének kialakítására vonatkozik, amelyre általában erős barázdáltság jellemző, illetve az, hogy a futófelületi blokkok egymástól távolabb helyezkednek el, mint a normál gumik esetében. Egyes "M+S" abroncsok egyúttal négyévszakos abroncsok is, vagyis az egész évben alkalmazhatók, ám teljesítményük nem olyan jó, mint a kimondottan meleg időjáráshoz tervezett nyári vagy a kimondottan hideg időjáráshoz tervezett téli abroncsoké. Nem minden "Mud and Snow" abroncsot teszteltek téli gumiként. Ugyanakkor minden téli gumin megtalálható az "M+S" jelzés.


tovább

Miért vásároljak téli gumit?


A legtöbb autóvezető gyakran gondolkodik azon, hogy hogyan javíthatná gépkocsija biztonságát veszélyes téli körülmények között.Téligumi A téli gumik nemcsak a biztonságot fokozzák, hanem a féktávolságot is csökkentik, és javítják a teljesítményt. Ne felejtse el: a nyári gumikat nem hideg, téli időjárás alatti használatra tervezték. Alacsony hőmérsékleten a nyári gumik az útfelületek valamennyi típusánál kisebb hatékonyságúak. A téli gumik kifejezetten alacsony hőmérséklethez kifejlesztett speciális gumikeverékből készülnek, és - szemben a nyári gumikkal - nem keményednek meg a hidegben, így jobb teljesítményt és tapadást biztosítanak.


tovább

Mikor szereltessem fel a téligumim ?


A téli gumi nem csak havas úton történő vezetésre szolgál. Különböző télies útviszonyokhoz alakították ki őket, például nyirkos éstéligumi nedves utakhoz, valamint hóhoz és jéghez. A közhiedelemmel ellentétben a téli gumik nem kopnak gyorsabban, mint a nyári gumik, ezért mindenképpen idejekorán szereltesse fel őket, hogy maximálisan élvezhesse előnyeiket. Ugyancsak ajánlott, hogy az optimális biztonság érdekében 4 téli gumit szereltessen fel.

A hideg idő eljövetelével ne hagyja, hogy a tél meglepje: váltson téli gumikra, és vezessen magabiztosan.?


tovább

Mennyire fontos hogy mikori gyártású a gumiabroncs?


Az ügyfelek mostanában nagyon nagy figyelmet fordítanak a DOT Gumiabroncs oldalán a DOT számszám ellenőrzésére, mikor körülnéznek vásárlás előtt.  A DOT az a szám, amely a gumi gyártás évét és hetét hivatott tudatni a felhasználóval. Egyre gyakrabban érkeznek hozzánk olyan ügyfelek, vagy megrendelések, hogy csak és kizárólag az idei gyártású abroncsot hajlandóak elfogadni. Vajon igazuk van? Ennek jártunk utána, olvassák el a legnagyobb gyártók ajánlásait!

 


tovább
  • Continental
  • Barum
  • Falken
  • Kormoran
  • Kumho
  • Hankook
  • Semperit
  • Toyo
  • Michelin
  • Fulda
  • Kleber
  • Bridgestone
  • Infinity
  • Nankang
  • Dunlop
  • Goodyear
  • Debica
  • Pirelli
  • Vredestein
  • BFGoodrich
  • Firestone
  • Nexen
  • Landsail
  • Roadstone
  • Maxxis
  • Yokohama
  • Sailun
  • Sava
  • Tigar
  • Ling-Long
  • Goodride