Két méretben 32 abroncsot teszteltek 2016-ban az ADAC szakemberei. A tavasz beköszöntével még nem tudtak újdonságokat bemutatni,de meglepetések még így is voltak. Az év gumibotránya, hogy a 185/65R14 méretben a Pirelli kizárására kényszerültek, mert a különböző helyről vásárolt abroncsok jelentős életérzéseket mutattak egymáshoz képest.
Remekül szerepelt a Falken új Azenis FK510-es mintázata a német GTÜ legújabb tesztjén. A nem túl nagy meglepetésre a győztes a Conti Sportcontact5 lett , a Toyo Proxes T1 Sport+ épp az átlag alá csúszott. A „budget abroncsok” (GT Radial, Linglong) most is jelentős hiányosságokat mutattak.
Nexen győzelem a 2016-os ACE ARBÖ teszten, ahol az ár egy elsődleges szempont volt! A teszt során kiderült, hogy az ár nem mindig jelenti, hogy jobb minőséggel állunk szemben!
Két féle méretben tesztelt idén az ADAC német autóklub.
185/60R14 82H
A 185/60R14 82H a kis-közepes kategóriájú autók gumiabroncs méretében a Continental PrémiumContact 5 végzett az élen holtversenyben a Goodyear EfficientGrip Performance-szel és a Nokian Line-nal amely másik két abroncsnál lényegesen kevésbé kopik. A fenti abroncsokon felül a még 3-man fértek be a jó kategóriába, de a közepesek első fele sincs sokkal lemaradva, általában a nedves úton való tapadásuk húzta le őket. a közepesek kategóriájában a Michelin Energy Saver+ és a Pirelli Cinturato P1 Verde a két nagy kilométer zabáló kettőjüknek jóval hosszabb a futásteljesítménye, mint a vetélytársaké.
Meglepetés az ADAC 2014-es nyári gumi tesztjén!
Az évek óta jól szerepelő Continental és a Michelin modelljei, az idei nyáriabroncs-teszten a középmezőnybe kerültek. A tesztelt két kiemelt méretosztályban csak ismeretlen nevű gyártókat sikerült megelőzniük.
ADAC nyárigumi teszt 2012
3 méretben tesztelte a nyárigumi abroncsokat az ADAC
Az ADAC 2012-es nyári gumi tesztjének eredményeit sokan várták már, hiszen minden évben hasznos információkkal szolgál a nyári gumi vásárláshoz. Az intenzív tesztek a modern kisautókra (Fiat Panda, Punto, Ford Fiesta, Nissan Micra, SEAT Ibiza, Skoda Fabia, Suzuki Swift, Toyota Yaris, Volkswagen Polo), valamint a pár éves kompakt modellekre (Peugeot Partner, Opel Astra G, VW Golf IV) jellemző 165/70 R 14 T abroncs méretet érintették.
Lássuk tehát, melyik a legjobb, vásárlásra ajánlott, és melyik a kifejezetten kerülendő nyárigumi abroncs 2012-ben?
Melyik a legjobb és a legrosszabb nyári gumi?
Milyen abroncsokra ajánlott lecserélni a téli hidegben-latyakban jó szolgálatot tett téli gumi abroncsokat?
A vizsgálat egyik igen fontos szempontja a vízen mutatott viselkedés volt - a két nem megfelelő minősítést szerzett nyárigumi abroncs is itt bukott el.
Rebesgetik, hogy egyes német autós újságok csupán azért vesznek be külföldi gyártmányú modelleket az összehasonlító tesztekbe, hogy még kontrasztosabb legyen a német autók győzelme... Akár igaz, akár nem, a német autóklub, az ADAC 2011-es nyári gumi tesztjénél nem tapasztalható efféle elfogultság: a gyártói összetétel tekintetében teljes mértékben nemzetközi nyárigumi mezőny egyik tagja sem érdemelte ki a két pluszos sehr gut (=nagyon jó) minősítést.
A szakemberek két méretosztályt vizsgáltak; a 175/65 R14 T nyári gumikat kisautókhoz (pl. Ford Fiesta, Opel Corsa) ajánlják, míg a 195/65 R15 V jelű nyárigumi abroncsokat a kompakt- és középosztály számára (pl. Audi A4, Skoda Octavia, Volkswagen Golf). A mérési sztenderd a korábbról már ismert öt szempont alapján áll össze: a nyári gumi viselkedése száraz és nedves körülmények között, zajszint, fogyasztás (gazdaságosság), kopás. Lássuk a részleteket!