info@gumikell.hu +36 30 227 6161
Frissítve: 2018-01-21 09:07:20







Méret: / R Gyártó:
Idény:
Nyári gumi
Téli gumi
Négyévszakos
Típus:
Személy
Kisteher
Off road (4x4)

Defekttűrő

Méret: / R Gyártó:
     
Szélesség:
Profil:
Átmérő:
Gyártó:
     
Márka:
Lemezfelni
Márka:
Momo Momo

ADAC nyárigumi teszt 2012

3 méretben tesztelte a nyárigumi abroncsokat az ADAC

165/70R14 ADAC Teszt

Éppen csak elkezdett kitavaszodni az idő, és az ADAC már nyilvánosságra is hozta idei nyárigumi-tesztjének eredményét. Az intenzív tesztek eredményeként nézzük elsőként a leggyakoribb, modern kisautók (Fiat Panda, Punto, Ford Fiesta, Nissan Micra, SEAT Ibiza, Skoda Fabia, Suzuki Swift, Toyota Yaris, Volkswagen Polo) és néhány éves kompakt modellek (Peugeot Partner, Opel Astra G, VW Golf IV) esetén jellemző 165/70 R 14 T méretben: vajon melyik a legjobb, melyik a vásárlásra ajánlott, és melyik a kerülendő abroncs 2012-ben?

Miként azt már megszokhattuk, az ADAC idén is különböző - száraz és nedves úton, zaj/kényelem, üzemanyag-fogyasztás, kopás - kategóriák szerint pontozta mérései szerint az egyes gumiabroncsokat, s összértékelését az egyes kategóriákban szerzett pontok eltérő súllyal összesítésével határozta meg. A legkritikusabb versenyszámnak tekinthető, nedves úton viselkedés 40 százalékban döntötte el az ajánlást, míg a száraz úton tapasztalható jellemzők és a kopás 20-20 százalékot, a zaj/kényelem és a fogyasztás befolyásolása 10-10 százalékot tett ki az összértékelésből. Fontos, hogy nem csak a matematikai átlag, hanem az eredmények kiegyensúlyozottsága is elvárás az ADAC részéről, magyarán az egyik kategóriában elvérző abroncs akkor sem szerezhet jó összesített értékelést, ha arra pontszáma feljogosítaná.

Az egyes főkategóriák pontszáma természetesen több mérésből, eltérő súllyal áll össze. Míg száraz úton a menetstabilitás és a kezelhetőség fontosabb, mint a fékezhetőség, vízen pont utóbbi a leginkább meghatározó, s utána következik a kezelhetőség, majd a vízen futási (aquaplaning), végül pedig a kanyarjellemzők. Zaj szempontjából azonosan meghatározó az autóban és az azon kívül mért zajszint. Üzemanyag-fogyasztás, illetve kopás alapján nincsenek alkategóriák, így ott már a súlyozásokról sincs értelme beszélni.

205/55R16 ADAC Teszt

A Golf-osztály gumiméretének tekinthető ma a 205/55 R16, de számos középkategóriás, illetve családi egyterű is ilyen abroncsot visel. A kisautók méretével végezve az ADAC e sorozattal is elvégezte éves gumitesztjét. A módszer, a vizes és száraz mérések, illetve az eredmények súlyozása (a nedves utas jellemzők 40, a szárazak 20, a kopás szintén 20, a zaj és a kényelem pedig 10-10 százalékban határozza meg a végeredményt) már ismerős lehet, természetesen a német autóklub e méretben is fenntartja vétójogát: az egyik versenyszámban elvérző abroncs akkor sem szerezhet jó összesített értékelést, ha arra pontszáma feljogosítaná. Szintén ismert, hogy az egyes főkategóriák eredményei több mérésből, eltérő súllyal állnak össze. Míg száraz úton a menetstabilitás és a kezelhetőség fontosabb, mint a fékezhetőség, vízen utóbbi a leginkább meghatározó, s utána következik a kezelhetőség, majd a vízen futási (aquaplaning), végül pedig a kanyarjellemzők. Zaj szempontjából azonosan fontos az autóban és az azon kívül mért zajszint. Üzemanyag-fogyasztás, illetve kopás alapján nincsenek alkategóriák, így ott már a súlyozásokról sincs értelme beszélni.

215/65r16 ADAC Teszt

A szabadidő-autók körében leggyakoribb, 215/65 R16 méretben, H, azaz 210 km/órás tempót engedélyező sebességindexszel tesztelt hét különböző gumiabroncsot az ADAC. A kritériumrendszer itt is az ADAC-tól megszokott: bizonyos szintet minden mérési kategóriában el kellett érniük ahhoz az abroncsoknak, hogy összesítetten jó minősítést kaphassanak. A mutatványszámok azonban a hagyományos személyautó-abroncsokétól valamelyest eltérőek voltak.

Nem meglepő, hogy a végeredményt ezen gumiszegmensben is leginkább (35 százalékban) a vizes aszfalton mutatott jellemzők határozzák meg. A második legfontosabb jellemző a száraz aszfalton szereplés, és vele azonos, 20 százalékos súllyal a kopás. Mindössze 10-10 százalékot jelent a zaj/kényelem pontszáma és a fogyasztásra gyakorolt hatás a végső minősítés szempontjából. A csakis ezen gumiabroncsoknál mért vizes füvön tapadás pedig 5 százalékkal játszik a végeredmény szempontjából. Utóbbi oka, hogy még a szabadidő-autókkal is vajmi ritkán hagyják el tulajdonosaik a kiépített utakat.

Forrás>>