• Gumiabroncs

    Méret
    / R
    Gyártó

    Nyári gumi
    Téli gumi
    Négyévszakos
    Személy
    Kisteher
    Off road (4x4)
    Defekttűrő

  • Teher- agró gumik

Lemezfelni kereső

Márka:

Momo Momo alufelni konfigurátor

Márka:


Nemsokára itt a nyár, nyaralásra való felkészülést el kell kezdenünk. A többség végig gondolja, hogy a járműve készen áll-e az útra. Ez elengedhetetlen is.
De mi a helyzet a gumiabroncsokkal? Sajnos erre kevesen figyelünk. Had adjunk néhány praktikus tanácsot, mit kell ahhoz ellenőrizni, hogy biztonságban indulhassunk el! !

1.tipp
Időben kezdjük meg az autó felkészítését!
Egy héttel indulás előtt ellenőrizzük a gumikat! Így ha bármit felfedezünk, például rendellenes
kopást, lassú szivárgást , vagy egy defektet, lesz időnk kijavíttatni.
2. tipp
A gumik minta mélysége ne legyen 2mm-alatt!
A gumik kopását ellenőrizzük szemrevételezéssel, illetve kézzel is érdemes
körbetapogatni. Ellenőrizzük a borda mélységet egy mélységmérővel, vagy ha nem áll rendelkezésre a
kopásjelző figyelembevételével. Fontos hogy ne csak egy helyen, hanem az abroncs több pontján mérjünk. A kopás
mellet előfordulhatnak felületi, vagy mélyebb vágások,vászontörések, és síkra kopott foltok.
Kopott gumikkal az autó stabilitása nem megfelelő, vizes úton pedig rendkívüli módon megnő a féktávolság.
3. tipp
Bízzuk szakemberre az értékelést!
Ha abnormális kopást, vagy egy tengely két abroncsa között eltérő mértékű kopást
észlelünk, keressünk fel egy gumis műhelyt. Ha az abroncsok elérték a jogszabályban meghatározott vagy a műszakilag
megengedett értékeket , akkor mindenképpen cserélni kell azokat.
4. tipp
Ellenőrizzük a guminyomást!
Az abroncs nyomásának ellenőrzése kulcsfontosságú. Abban az esetben ha a gumik légnyomása
nem a gyártó által előírt vagy a gépkocsira ragasztott matricán feltüntetett értéken vannak,
akkor a gépjármű viselkedése megváltozik, amely akár balesethez is vezethet. Fogjunk egy
nyomásmérőt vagy gumisunkkal ellenőriztessük a guminyomást!
5. tipp
Az alacsony nyomás a következő problémákat okozhatja:
A gyártói előírásoknak megfelelő nyomás értékek nagyobb biztonságot, optimális élettartamot és kisebb
üzemanyag-fogyasztást eredményez.
Abban az esetben ha a nyomás 0,5 bar-ral kevesebb, mint ami optimális lenne, az abroncs élettartama akár
8000 km-el csökkenhet. Ha 1 - 2 bar-al kisebb a légnyomás, mint az előírt, akkor ez
már jelentős baleseti kockázatot jelent.
Az alacsony nyomás jelentős hőmérséklet-emelkedést, akár
durrdefektet, vagy egyéb maradandó károsodást okozhat. Az elégtelen nyomás
növeli az aquaplaning ( felúszik a gumi a vízrétegre és irányíthatatlanná válik
a jármű) esélyeit. Nem biztonságos! Ezen felül ha a nyomás nem optimális az
abroncsokban, az rossz úttartást és jelentősen megnövekedett féktávolságot hozhat magával.
6. tipp
A túl magas guminyomás veszélyei:
Amennyiben a nyomás túl magas, az is rossz. Ekkor ugyan is az abroncs közepe fog idő előtt lekopni
a teljes kerületen, mert jóformán csak az érintkezik az úttal. Az gumi élettartama ebben az esetben is,
jelentősen csökken. A túlfújt gumiabroncs sokkal merevebb, ezért érzékenyebb a
külső behatásokkal szemben .
7. tipp
Mindig hideg abroncsokon ellenőrizzük a légnyomást!
A legmegfelelőbb, ha akkor ellenőrizzük a nyomást, amikor az abroncsok még hidegek. Amikor ez
nem megoldható, és kénytelenek vagyunk meleg abroncsokon mérni, az előírt nyomás értékét 0,3
bar-al meg kell növelni. Mivel a hő hatására a nyomás emelkedik, meleg gumiabroncsból soha
ne eresszünk le. Ne hagyja figyelmen kívül, hogy mindig a gépjármű gyártója által megszabott értékeket kell beállítani!
8. tipp
Törekedjünk a megelőzésre a „gyógyítás” helyett!
Amikor eljön a gumik cseréjének ideje, ne bízzuk a véletlenre, alaposan gondoljuk át mik a legfontosabb szempontok számunkra:
Üzemanyag-takarékosság? Élettartam? Biztonság? A piacon elérhetőek olyan abroncsok,
amelyek kiváló teljesítmény egyensúlyt kínálnak az összes általunk elvárt tulajdonságban.
Élvezze a nyaralást abban a tudatban, hogy az abroncsa is készen állnak az
indulásra hasonlóan, mint Ön!
Jó utat vezessen óvatosan!