• Gumiabroncs

    Méret
    / R
    Gyártó

    Nyári gumi
    Téli gumi
    Négyévszakos
    Személy
    Kisteher
    Off road (4x4)
    Defekttűrő

  • Teher- agró gumik

Lemezfelni kereső

Márka:

Momo Momo alufelni konfigurátor

Márka:

Az abroncs egy olyan termék, mely rengeteg műszaki újítást tartalmaz, Ránézésre egyszerűnek tűnik, belső összetevői mégis bonyolulttá teszik. Egy termék, melynek extrém erőhatásokat kell kiállnia, miközben biztonságban szállítja utasait. Egy termék, mely némi gondoskodást igényel ahhoz, hogy megőrizze teljesítményét. Egy termék, mely minden más termékhez hasonlóan nem örökéletű, élettartama véges. Ezt az élettartamot számos tényező befolyásolja. Az anyag jellemző tulajdonságain kívül a használat körülményei, a sebesség, a terhelés és az éghajlati viszonyok is hatással vannak rá. Hasonlóan fontos a járműre felszerelt gumiabroncs nyomása és a szezonális abroncscserére várakozó gumiabroncs tárolási körülményei a szervizben. Röviden, az abroncs öregedésére a használat és a karbantartás körülményei vannak a legnagyobb hatással.

De akkor mi az a DOT, ez a három mágikus betű? Közlekedési Minisztérium – ezt jelenti a három betű. Az amerikai kormányzati hatóság a gumiabroncsok azonosításának megkönnyítése érdekében előírta, hogy minden Észak-Amerikában forgalomba hozott gumiabroncsot olyan kóddal kell ellátni, mely megadja a gyártás pontos időpontját. Ez a három betű, pontosabban az utánuk következő számok az abroncsok öregedésével kapcsolatos tévhitek forrásává váltak, noha önmagában a gyártás időpontja nem határozza meg egy gumiabroncs korát*.

Mégis hány év után kell mindenképpen lecserélni a gumikat?

A Michelin ajánlása szerint tíz év után, még akkor is, ha az abroncsok nem érték el a kopási minimum szintet. Tíz év egy abroncs tényleges élettartama, és öt év után már rendszeresen ellenőrizni kell az abroncsok állapotát. Az abroncsnyomást egyébként is havonta érdemes ellenőrizni. Mivel ez a négy tenyérnyi felület az egyetlen kapcsolódási pont az autó és az út között, sok múlhat a gumiabroncsokon, ne feledkezzünk meg róluk!

Ha egy abroncs gyártás után bekerül egy raktárba, ahol megfelelően tárolják, nincs kitéve közvetlen napfénynek vagy egyéb tényezőknek, például szénhidrogéneknek, és ha például egy évet tölt így felhasználásra várva, akkor éppen annyit öregszik, mintha három héten keresztül autóra szerelve használták volna. Vagyis nem mindegy, hogy hogyan használnak vagy tárolnak egy abroncsot, mert a termék teljesítményszintjét nem a tárolás időtartama határozza meg.

A Michelin csoport szigorú szabályokat, eljárásokat alkalmaz az abroncsgyártás és a raktározás során (az ETRTO1 által kiadott irányelvek), hogy a gyártás időpontjától függetlenül ugyanazt a teljesítményt és jótállást biztosíthassa minden eladott termékére.

Forrás>>